پاورپوینت با موضوع هوش تجاری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 34 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
هوش تجاری
نسلهای هوش تجاری
نسل اول هوش تجاری: عمدتا بر ذخیره سازی حجم عظیم داده و راه حلهای مبتنی بر پایگاه داده تحلیلی استوار بود. این سیستمها امکان غربال کردن و جستجو در حجم عظیم داده به منظور تولید گزارشها توسط تحلیلگران داده و ارائه این گزارشها به مدیران در جهت تصمیم گیری بهتر را فراهم میساختند.
نسل دوم هوش تجاری: متقارن با وب 2.0 و در اواسط دهه 2000 شکل گرفت. امکان تحلیل real-time و یا نزدیک به آن در این بازه مورد توجه قرار گرفت و ارائه راه حلهای مبتنی بر وب، و همچنین ابزارها و کاربردهای جدید مانند KPIها، داشبوردها با واسط گرافیکی پیشرفته، موبایل و ... در این نسل رونمایی شدند.
نسل سوم هوش تجاری: معرف ابزارهای جدیدی است که به سه منظور زیر تولید شدهاند: Relevancy، Social و Self-service. در این نسل، استفاده از هوش تجاری منحصر به مدیران نبوده و اکثر افراد سازمان در فعالیتهای روزمره خود از آن بهره میبرند، و مانند یک شبکه اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند. این شبکه اجتماعی باعث کشف اهداف و منافع مشترک شده و منجر به تصمیم گیری گروهی و اشتراکی برای حل مسائل سازمان میگردد. به علاوه، نقش IT برای تولید و رسیدگی به هوش تجاری کمرنگ شده و افراد با توجه به ویژگیهای خود اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده و این توانایی را دارند که خود به راحتی به اطلاعاتی که مربوط به آنهاست، دسترسی پیدا کنند.
وب 2.0 (Web 2.0)
وب 2.0 عبارتی است که برای توصیف نسل دوم World Wide Web تعیین شده است.
تمرکز وب 2.0 بر روی توانایی افراد در همکاری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات به صورت آنلاین است.
وب 2.0 اساسا به انتقال از صفحات وب HTML ایستا به صفحات وب پویاتر که بیشتر سازماندهی شده است و بر پایه ارائه برنامههای کاربردی تحت وب به کاربران بنا شده است، اشاره دارد.
دیگر کاربرد بهبود یافته وب 2.0 عبارتست از ارتباطات باز با تأکید بر روی جوامع کاربران مبتنی بر وب و به اشتراک گذاری آزادتر اطلاعات.
فهرست مطالب و اسلایدها:
نسلهای هوش تجاری
وب 2.0 (Web 2.0)
تعریف هوش تجاری
معماری هوش تجاری
نظارت بر فعالیتهای کسب و کار
(Business Activity Monitoring)
نظارت بر فعالیتهای کسب و کار (BAM)
یکپارچه سازی اطلاعات سازمانی
(Enterprise Information Integration)
روشهای ثبت تغییرات دادهها (Change Data Capture)
معماری سرویسگرا (Service-Oriented Architecture)
یکپارچه سازی برنامههای کاربردی سازمانی
(Enterprise Application Integration)
معماری Hub/Spoke
معماری Bus
گذرگاه سرویس سازمانی (Enterprise Service Bus)
مقایسه
مجموعه مدیریت فرآیند کسب و کار
(Business Process Management Suite)
موتور قوانین کسب و کار (Business Rules Engine)
پردازش تحلیلی برخط (On-Line Analytical Processing)
مقایسه جنبههای متفاوت OLTP و OLAP
(OLTP: On-Line Transactional Processing)
یک مقايسه بین OLAP و OLTP