پاورپوینت با موضوع جنگ نرم در دهه چهارم

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 43 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
جنگ نرم در دهه چهارم
مفهوم شناسي جنگ نرم
Soft War
جنگ نرم در حقيقت شامل هرگونه اقدام نرمافزارانه اعم از رواني، تبليغاتي، رسانهاي، فرهنگي و اجتماعي است كه جامعه يا گروه هدف را نشانه ميگيرد و بدون درگيري نظامي و گشوده شدن آتش، رقيب را به انفعال يا شكست وا ميدارد
Soft Power قدرت نرم
Soft treatment تهديد نرم
قدرت نرم، بهمعنای توانايي رسيدن به اهداف مورد نظر از طريق جلب ديگران بهجاي استفاده از زور دانسته شده است. قدرت نرم، محصول و برآيند تصويرسازي مثبت، ارائه چهره موجه از خود، كسب اعتبار در افكار عمومي داخلي و خارجي و قدرت تأثيرگذاري غيرمستقيم توأم با رضايت بر ديگران دانسته شده است.
برخلاف تهديدات سخت كه متكي به روشهاي فيزيكي، عيني، سختافزارانه و همراه با اعمال و رفتارهاي خشونتآميز، براندازي آشكار و با استفاده از شيوه اجبار و اشغال سرزميني است، تهديدات نرم، بدون منازعه و لشكركشي فيزيكي انجام ميپذيرد و محصول پردازش ذهني نخبگان اين حوزه و مسايل اجتماعي، فرهنگي و سياسي است؛ در حالي كه حوزه تهديدات سخت، امنيتي و نظامي است.
جنگ نرم درچشم اندازی تاریخی
جنگ سخت: تا پايان جنگ جهاني دوم (1945) ومبتني بر تهديدات سخت و قدرت سخت نظامي-امنيتي
جنگ سرد (نيمه سخت): تا فروپاشي شوروي (1991) ومبتني بر تهديدات نيمه سخت
جنگ نرم: از فروپاشي شوروي تاكنون و مبتني بر تهديدات نرم و قدرت نرم فرهنگي و اجتماعي
جنگ چابك: پس از فروپاشي امپراطوري غرب، مبتني بر تهديدات نرم و سخت و مبتني بر قدرت سخت و نرم(قدرت هوشمند)
تاريخ جنگ نرم از منظر انقلاب اسلامي
مرحله اول: انقلاب اسلامي- جنگ سخت- راهبرد تغيير ساختار
مرحله دوم: نظام اسلامی - جنگ سخت - راهبرد تغيير ساختار
مرحله سوم: دولت اسلامي - نيمه سخت - راهبرد تغيير رفتارحاکمیتی
مرحله چهارم: كشور اسلامي - جنگ نرم - راهبرد تغيير رفتاراجتماعی
مرحله پنجم: دنياي اسلامي (تمدن اسلامي)- جنگ نرم - راهبرد تغيير رفتار اجتماعی
فهرست مطالب و اسلایدها:
مفهوم شناسي جنگ نرم Soft War
عناصر کلیدی جنگ نرم
مباني نظري تحليل جنگ نرم در جمهوري اسلامي ايران
نظريه گي روشه
نظريه چارلمز جانسون
تحولات پس از انقلاب اسلامي
علمي- فناوري
فرهنگي-هنري
اجتماعي
ارتباطاتي
رسانه اي
از تحولات تا گسست ها
از گسست ها تا گسل ها
انقلاب رنگي
راهکارها