پاورپوینت ارزیابی فعالیتهای آموزش و پرورش در حوزه ICT

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 22 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
پاورپوینت ارزیابی فعالیتهای آموزش و پرورش در حوزه ICT
تجربه ها
تنگناها
راهبردها
مقدمه
توسعه اقتصادی از یک سو نویدبخش رفاه و امنیت و رشد اقتصادی برای اجتماع بشری بوده و از سوی دیگر تعاملات چهره به چهره ی انسانها را کمتر نموده است.درحال حاضر تکنولوژی یکی از عوامل توسعه یافتگی و یا توسعه نیافتگی کشورها به شمار می آید .
کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش به دلیل رسالت خطیر این نهاد جایگاه ویژه ای دارد اما همواره موانعی بر سر راه کاربرد مطلوب ICT در آموزش و پرورش وجود دارد که هدف ما نیز در این مقاله شناخت این موانع و ارائه راهبردهایی جهت رفع آنها و گسترش فناوریها برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش می باشد.
تحول مفهوم آموزش و پرورش
تعریف عام (غیر رسمی) آموزش و پرورش :جریانی که طی آن مجموعه ی اعتقادات ، رسوم ، اخلاق ، هنجارها ، ارزشها ، رفتارها ، دانشها و مهارتها ی جامعه به نسلهای جدید منتقل می شود
تعریف خاص ( رسمی ) آموزش و پرورش : هر نوع آموزش و پرورشی که به شیوه منظم و مبتنی بر هدف و برنامه صورت گیرد اطلاق می گردد.
تسلط تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی ، تفکیک آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی و تعیین حدومرز هر یک را مشکل کرده است و آموزش و پرورش سنتی جای خود را به آموزش و پرورش الکترونیک داده است .
فهرست مطالب و اسلایدها
مقدمه
تحول مفهوم آموزش و پرورش
1- تجارب و فعالیتهای آموزش و پرورش در حوزه توسعه ICT
1-1.طراحی و توسعه شبکه ملی مدارس کشور ( شبکه رشد )
خدمات شبکه رشد
اقدامات عملی به منظورتوسعه شبکه رشد
2-1.تجهیز مدارس به آزمایشگاه رایانه
3-1.آموزش معلمان،دانش آموزان وپرسنل اداری
2-تنگناها و محدودیتها
1-2.عوامل انسانی -اجتماعی
2-2.عوامل اقتصادی
3-2.عوامل فرهنگی
4-2.عوامل تکنولوژیکی
3- راهبردها
2-3.ایجاد بستر مناسب برای پذیرش ICT
3-3.توجه به مدیریت موثر تکنولوژی
4-3.ایجاد امکان دسترسی افراد به تکنولوژی
5-3. حمایتهای دولتی
نتیجه