پاورپوینت با موضوع هدف های آموزشی (Instructional Objectives)

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 56 اسلاید
قسمتی از متن .ppt :
هدف های آموزشی Instructional Objectives
معلم پيش از آن كه تصميم بگيرد چگونه آموزش دهد بايد تعيين كند كه چه چيزي را مي خواهد آموزش دهد
درپايان اين بحث انتظار مي رود شركت كنندگان قادر باشند:
3 كاركرد اهداف آموزشي را بيان نمايند
3 حيطه يادگيري كه اهداف آموزشي براساس آن دسته بندي مي شوند را بيان نمايند
طبقه بندي اهداف در هر يك از حيطه هاي فوق را برشمرند
در هر يك از حيطه هاي فوق اهداف آموزشي مرتبط با رشته خود تدوين نمايند.
طراحي آموزش مناسب وهدف دار
ارزيابي دقيق يادگيري فراگيران
راهنمايي دانشجويان در يادگيري وهدايت آنان
بعضي كاركردهاي مهم ديگر اهداف
مشخص كردن وظيفه فراگيران و حدود آن
تصميم گيري در باره انتخاب مناسبترين راهبردهاي يادگيري
انتخاب تكنولوژي آموزشي مناسب
اهداف پيش سازمان دهنده هستند
آموزشی یا هدف یادگیری به آنچه میل داریم یادگیرندگانمان در پایان یک واحد آموزش-یادگیری انجام دهند،احساس کنند یا برایش ارزش قائل شوند گفته می شود.
هارپر و هارپر(1990)گفته اند« هدفهای آموزشی بیاناتی در باره نتایج آموزش هستند نه در باره امیدها و آرزوها.....هدفها تعیین می کنند که دانشجویان شما در نتیجه آموزشتان چه تغییری خواهند کرد»
هدف رفتاری و .....
نهضت رفتار گرایی
رالف و.تایلر:مفید ترین شکل بیان هدفها این است که آنها را به گونه ای بیان کنیم که هم رفتاری که از دانشجو انتظار می رود و هم محتوایی که این رفتار قرار است در آن ظاهر شود مشخص گردند
میگر: برای نوشتن یک هدف آموزشی رفتاری باید آن هدف را در قالب کلماتی نوشت که مشاهده پذیر و اندازه پذیر باشد به گونه ای که دو یا چند نفربتوانند توافق کنند که دانشجو پس از انجام آنچه از او خواسته شده به هدف مورد نظر رسیده است یا نه.
فهرست مطالب و اسلایدها:
Functions of Objectives
بعضي كاركردهاي مهم ديگر اهداف
هدف آموزشی Instructional objective
هدف رفتاری
هدف شناختی
چند اصطلاح در زمینه اهداف
غایت پرورشی یا Educational Goals
هدف کلی یا Global Objective
هدف پرورشی یاEducational Objective
هدف آموزشی یا Instructional Objective
منابع تدوين اهداف آموزشي(الگوي تايلر)
Psychomotor Domain
طبقه بندي حوزه رواني حركتي
Affective Domain
Levels of the Affective Domain
The Revised Bloom’s Taxonomy
سوال: بر سر طبقه دانش چه آمد؟
Remember
Understand
Apply
Analyse
Evaluate
Create
دانش امور واقعی
دانش مفهومی
دانش روندهاProcedures
دانش فراشناخت